Основною метою діяльності психологічної служби у школі є психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу з метою компетентнісного самовдосконалення вчителя і учня на гуманістично – інноваційних засадах, захист психічного здоров’я і соціального благополуччя усіх його учасників.
Задачі психологічної служби школи
Створення сприятливого психологічного клімату в педагогічному та учнівському колективі
Профілактика негативних явищ і пропаганда здорового способу життя
Соціально-психологічний супровід дітей пільгових категорій
Здійснення профілактико-просвітницької діяльності та пропаганди психологічних знань, підвищення рівня психологічної грамотності педагогів та батьків
Сприяння повноцінному розвитку особистості учнів на кожному віковому етапі, створення умови для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку
Забезпечення індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення
Психологічне забезпечення допрофільного та профільного навчання учнів
Раннє виявлення дітей з особливими освітніми потребами та психологічне забезпечення інклюзивної освіти
Психологічний супровід випускників до та під час зовнішнього незалежного оцінювання
Параметри психолого-педагогічного статусу школяра є певним орієнтиром для побудови психологічної та педагогічної діяльності: на що конкретно потрібно звертати увагу при організації педагогічного спостереження; в яких сферах шукати найбільш можливі причини, що існують у школярів.
Основними джерелами одержання інформації про психолого-педагогічний статус дитини на етапі діагностичного мінімуму є:
- Опитування вчителів і батьків.
- Спостереження за школярами.
- Психологічне обстеження дітей.
- Аналіз педагогічної документації і матеріалів попередніх досліджень.